dag 6 - Reisverslag uit Beni Mellal, Marokko van Marc Boom - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Beni Mellal, Marokko van Marc Boom - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

20 Juni 2014 | Marokko, Beni Mellal

Vanuit Beni Mellal rijden we, dwars door de cederwouden van het Midden-Atlasgebergte via het stuwmeer van El Ouidane. We mogen hier geen fotos mken zelfs niet vanuit de bus want we worden geobserveerd alsdus onze gids. Er was ook niet zo veel te zien. Althans voor ons als stuwdam reizigers. Wat wel mooi was zijn de prachtige watervallen van Ouzaoud. Na eerst een mooie wandeling op grote hoogte die voor Veer te vlak langs de afgrond liepen, gingen we langzaam afdalen naar de rivier. Vandaar waren de watervallen nog mooier te zien en nu van onderen. We gingen een soort groeps rondvaartbootjes met een roeier naar de onderkant. Pakweg 50 meter varen en weer terug. Maar wel leuk. De verrassing waren 650 traptreden weer omhoog. In de warmte niet een van mijn grootste hobby’s. Boven waren wat restaurant/eethuisjes waar we de lunch genoten. De jonge eigenaar had opeens twee groepen en liep de benen uit zijn bips. Maar het ging allemaal goed en was best gezellig. Geen bier maar genoeg andere limo’s. Daarna terug naar Marrakech.
Savonds gingen we naar een groot terrein waar een Berbers fort was opgetrokken voor een culturele dinnershow 'Fantasia Chez Ali'. Met in het midden een gigantische paardenbak. Langs de kanten zeer luxe berbertenten waar we gingen dineren. Onder het eten zang en dans aan tafel van verschillende groepen.
Na het dineren op de tribunes naast de paarden bak. Alles in het donker met oosterse verlichting. Echt 1001 nacht. We kregen een wervende show opgediend. Met o.a. ruiters die in linie kwamen aangeraasd en onverwacht gelijk hun musketten afschoten. Weer groepen, een buikdanseres (wat ben ik blij met mijn zoomlens) en alles onder leuke muziek of filmmuziek.
Na de finale gingen we huiswaarts onder de indruk van deze avond en vermoeid van de lange dag