dag 5 - Reisverslag uit Beni Mellal, Marokko van Marc Boom - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Beni Mellal, Marokko van Marc Boom - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

19 Juni 2014 | Marokko, Beni Mellal

Vandaag gaan we het midden-Atlasgebergte in tot ,1600 m hoog. er staan onderweg honderden olijfbomen van het soort dat 1000 jaar oud kan worden. er zijn veel dadels en ander fruit. de imkers hier zorgen voor de honingproductie om al die koekjes zo zoet te krijgen. er zijn cederbomen, een unieke boomsoort die op een viertal plaatsen in de wereld maar voorkomt, 50 meter hoog is geen uitzondering.
we stoppen in Ifrane voor de koffie. het ligt in een geweldig fraai landschap.
onder weg zien we er veel ooievaarsnesten. in een telefoon zendmast zaten 3 nesten. per nest een stuk of drie ooievaars.
we stoppen naast een akker waarnaast een markt wordt gehouden door het berbervolk. in de volle zon met tenten en lappen. dat laatste verkopen ze ook veel. jaren 50 materiaal aan potten en pannen. de vrouwen lopen allemaal in kleurige lange gewaden. donkere gegroefde gezichten. het is et erg stoffig. sommigen van ons kopen zakken met amandelen. jet enige dat qua voedsel te vertrouwen lijkt.
Na nog een koffie stop zijn we in ons hotel in de stad Beni Mellal. Het fraaiste tot nu toe

• 20 Juni 2014 - 09:03

Kirsten:

Wat leuk om de verhalen te lezen!
    En mooie dingen al gezien zeg!

Geniet er lekker van.

Groetjes Kirsten

• 20 Juni 2014 - 10:18

Willy :

Hallo Marc en Vera ,
    Leuk om jullie reisverhalen in Marokko te volgen .
    Het weer ziet er beter uit als bij ons , daar ben ik een beetje jaloers op .
    Ik wens jullie nog een prettige voortzetting van het verblijf in Marokko .

Liefs en groetjes Willy

• 20 Juni 2014 - 17:07

Agnes:

Hallo lieve kinders en Venice,
    wat n fijne reis weer zeg, wil ik ook nog eens maken.
    ook de fotos bekeken, heel apart.
    lekker genieten, groetjes, mamma.

• 21 Juni 2014 - 13:04

Tim:

Geweldig zo diep Marokko in te trekken, bij het berbervolk. Hebben jullie al dadels gegeten? Ik neem aan van wel. Ze zijn zeer gezond en doen goede zaken in ons lichaam. Mooie foto's trouwens Marc en Vera.

• 21 Juni 2014 - 13:45

Anneke:

Hallo Marc, Vera en Venice
    Jullie weten toch altijd weer de mooiste plekjes te vinden en door de verhalen en foto's is het net of ik er zelf ook ben. Waar gaan we volgende keer heen? Paul en ik over 3 weken naar Frankrijk, Loire en Noirmouttier, een 49 km2 groot schiereilandje aan de Atlantische kust. Tot daarna, veel plezier en mooie dingen.