dag 7 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Marc Boom - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Marc Boom - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Juni 2014 | Marokko, Marrakesh

na het ontbijt bezoeken we de gehele dag fascinerend Marrakesh, een okerkleurige en prachtig gelegen stad. we bezoeken eerst de Jardin majorelle. gesticht door een fransman in 1886. een botanische tuin met heel veel soorten vetplanten en cactussen maar ook nog wat andere soorten. Hij is fraai aangelegd met veel schaduw, mooie waterpartij met lelievelden in het water.
Daarna het paleis Bahia. We wandelen door de medina. Drinken koffie op een dakterras.
Doen ook de farmacie aan waar we cremetjes en andere zaken gepresenteerd krijgen die we kunnen kopen.
Na de lunch in het hotel. Gaan we zonder groep naar het centrum. We bezoeken rond 1700 uur op eigen gelegenheid het Djemaa el-Fna-plein, waar het wemelt van de slangenbezweerders, kooplieden, muzikanten, acrobaten en sprookjesvertellers. Met z’n zevenen wandelen we door de soeks. Veer en Venice pingelen zich suf maar met succes. Na verloop van tijd gaan we eten op een dakterras en daarna nog even proberen een jurk te scoren voor Venice maar het lukte het niet want de handelaar deed vervelend en dan hoeft het van haar niet mee hoe hij haar nog achtervolgde. Het was verschrikkelijk druk maar wel een bepaalde laag uit de Marokkaanse klasse. Rond tienen besluiten we terug te gaan . gaandeweg werd het minder druk onderweg en een ander publiek. Meer welgestelder. We drinken bij Starbucks nog een lekkere cappuccino en gaan rond elf uur op hotel aan. Vandaag is de rondreis afgelopen. Morgen nog even terug voor een jurk, misschien nog een rit met een koets en om 17.00 uur gaan we weer naar het vliegveld.
Een fantastische reis en een ieder aan te bevelen.Veer en Venice danken op gepaste wijze in de hotelkamer. Bedankt voor jullie reacties.

• 22 Juni 2014 - 11:31

Tim:

Nou hierbij, jullie ook bedankt namens de interessante reisverslaggeving. We hebben wéér erg genoten. Goede vliegreis terug en wel thuis. groetjes Tim

• 23 Juni 2014 - 11:57

Wiet:

Zo kijk je even niet in je mailbox en je loopt gelijk een heel reisverslag achter. Welkom thuis! Weer van genoten en Marc, dat allemaal zonder bier. Hoe heb je het volgehouden. Zag er prachtig uit maar ook wel heel erg warm.